Bestill senest tirsdag den 18. des. for levering til jul!

Fraktvilkår

Våre fraktalternativer

Zoopermarked har en målsetting om å sende ut alle ordre innen 24 timer fra bestilling. Per dags dato blir 97% av alle bestillinger sendt senest 24 timer etter mottatt bestilling på hverdager. Mange av våre kunder i Sør-Norge, opplever levering allerede hverdagen etter at vi har sendt varen fra vårt sentrallager og levering vil som oftest skje, enten 1 eller 2 hverdager etter av varen er avsendt.

Zoopermarked leverer over hele fastlands-Norge, uansett om du bor i byen eller ute på landet. Vår leveringstid er 1-4 hverdager fra avgivelse av din bestilling.

Fraktavgift
ved kjøp for:
opp til 500 kr mer enn 500 kr
Hjempakke
uten kvittering
99 kr 0 kr
Postpakke 99 kr 0 kr

 

Hjempakke uten kvittering

"Hjempakke uten kvittering" betyr at vi frakter pakken helt frem til døren uten at noen behøver å være hjemme. Speditøren avleverer din pakke utenfor døren snarest mulig. Dette er det enkleste, raskeste og vanligste fraktalternativet.

Levering skjer mellom kl. 8.00 og 16.00. Når pakken sendes fra oss, får du en e-mail med et kolli-id. På den måten kan du følge pakken hele veien og vet derfor når den er blitt levert på adressen.

Tenk på at: 

Det er viktig at du oppgir all informasjon vedrørende adressen. Ved hus/rekkehus er det viktig at husnummeret er godt synlig. Kontroller også at ditt navn er satt opp direkte utenfor porten i trappeoppgangen, samt på ytterdøren. 

Når du bor i blokk ber vi deg vennligst informere om eventuell portkode, når du bestiller. Hvis koden er opplyst eller du er hjemme under levering (vær vennligst oppmerksom på at leveringsdag/klokkeslett ikke kan spesificeres nærmere), vil Bring levere bestillingen din opp til 6. etasje - hvis det er heis i blokken. Ellers stilles pakken uten kvittering inne i oppgangen.   

Hvis Bring ikke kan komme inn i oppgangen, vil pakken plasseres ute foran oppgangsdøren, uten kvittering. 

Kunden bærer selv risikoen ved leveringsmetoden Hjempakke uten kvittering. Husk! Det er mulig å velge levering til posthuset, hvis Hjempakke ikke ønskes! 

Hjempakke uten kvittering gjelder dessverre ikke til visse skjærgårdsøyer, da disse mangler farbar vei og krever for eksempel egen båt. Kontakt oss gjerne om du har noen spørsmål.

Vennligst notér! Du godkjenner med dette fraktalternativet at du ikke kvitterer for leveransen. Kvitteringen anses som signert når sjåføren har levert pakken. Med dette fraktalternativet vil du ikke bli oppringt før eller i sammenheng med leveransen.

Se nøye etter om emballasjen er inntakt og at den ikke har vært åpnet.

Se nøye etter skjulte feil, da en skade kan ha oppstått uten synlige tegn på emballasjen. Vi råder deg derfor til å pakke ut varen innen du aksepterer leveringen, hvis dette er mulig.

Hvis varen viser seg ikke å være som den skal, skal du kvittere for å ha mottatt den med forbehold, eller avvise leveransen.

På hver enkelt vare, er det oppgitt en estimert leveringstid, for leveransen fra vårt lager. Velger du flere varer med forskjellige leveringstider, er det den varen med lengst leveringstid som blir utgangspunkt for leveransen.
Hvis du bor langt oppe i nord, må det påberegnes en ekstra leveringsdag.

Ved kjøp av JUWEL akvarium eller JUWEL akvariebenk hos oss, så blir dette levert på en palle. På en slik bestilling vil det i tillegg alltid komme en palleavgift, uansett størrelse på ordren. De mindre modellene har en palleavgift på kr 1.699,- NOK, og de større modellene har en palleavgift på 2.199,- NOK.

Ved kjøp av AKVASTABIL akvariebenk hos oss, blir det levert på en palle. Det vil i tillegg komme en fast palleavgift på 2.199,-, uansett størrelsen på ordren.

Enkelte varer inngår ikke gratis i fraktleveringen, som vanligvis er fraktfritt over 500,- kroner. Dette vil fremkomme ved at kjøp-knappen er blå, og du informeres der om de eksakte vilkårene for den aktuelle varen.

Postpakke:

Med fraktalternativ Postpakke sendes leveransen til ditt nærmeste postkontor. Du får senere en melding om at varen er ankommet og du kan selv hente din pakke. Når pakken sendes fra oss, får du en mail med et kolli-id. På den måten kan du følge pakken hele veien.

Tenk på at: 
For dette fraktalternativ gjelder en vekt på maksimum 19 kilo og leveringstiden er 1-4 hverdager. Pakker som av forskjellige grunner ikke blir hentet ut av kunden, blir belastet med et gebyr på NOK 350,- i tillegg kommer faktiske portokostnader tur og retur oss. Dvs. fastfrakt pris på NOK 99,- og gratis bortfaller. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. 


Angrerett og retur

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returomkostningene. Du står selv for transportrisikoen. Hvis kunden hever kjøpet, refunderer Zoopermarked kjøpsbeløpet, samt fraktomkostningene for å frakte varen hjem til kunden, innenfor 14 dager fra mottatt beskjed om annullert handel.


Angrerett

Om du angrer din handel eller ikke er helt fornøyd med din vare, kan du selvfølgelig returnere denne. Dette skal skje innen 30 dager fra du har mottatt din vare. Du står alltid selv for fraktkostnaden. Ved henvisning til din angrerett er du velkommen til at kontakte vår kundeservice.

Telefon: 23 96 48 88
Mail: kundeservice@zoopermarked.no


Ødelagt vare

Vi står for risikoen hele veien frem til deg. Vi følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett og du er velkommen til at kontakte oss om noe er ødelagt i din leveranse. Vi står for returavgiften. Reklamasjon skal meddeles innen kort tid til:
Telefon: 23 96 48 88
Mail: kundeservice@zoopermarked.no

´