Ingen tollavgifter ✓ Avsendelse innen 24 timer ✓

Kjøpsvilkår

Følgende vilkår gjelder salg til deg som kunde hos Zoopermarked. Husk at du her aksepterer vilkårene i forbindelse med din bestilling. Det er derfor viktig at du leser teksten nøye. Zoopermarked selger ikke til mindreårige under 18 år uten foresattes godkjennelse. Kommunikasjon med e-post til Zoopermarked besvares senest innenfor 24 timer på hverdager. 

Alle produkter som blir solgt hos Zoopermarked har enten skandinavisk, engelsk, eller en visuelt utformet bruksanvisning. 

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. 

  1. Pris
  2. Kjøp
  3. Leveranseforsinkelser
  4. Risiko ved transport
  5. Delordre
  6. Betaling
  7. Garanti
  8. Angrerett og smaksgaranti
  9. Reklamasjon
  10. Konfidensialitet, sikkerhet og personopplysninger
  11. Cookies


1. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg. På enkelte varer kan det forekomme leveringsgebyr og ev. palletillegg. Dette vil fremgå av varen. Totalkostnaden for kjøpet vil alltid fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.

Alle varer som kan bestilles i nettbutikken er lagerførte og leveres til de vilkår og priser som gjelder på kjøpstidspunktet. 

2. Kjøp

Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Zoopermarked har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen blir sendt ut automatisk via vår database uten personlig bemanning. Ved eventuelle feil vedrørende pris, leveransetider etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid.
Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettslovenog ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukerufravikelige rettigheter. Vilkårene i kjøpsvilkårene skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene. Du kan lese mer om dine rettigheter og forpliktelser som forbruker hos Forbrukerombudet.

3. Forsinket levering

Om det oppstår forsinkelser i leveransen, vil du bli informert via e-post. Som kunde har du alltid krav på å heve kjøpet ved leveringsforsinkelser, og i disse tilfellene, tilbakebetaler vi beløpet senest 14 dager etter. Vi gjør alltid vårt beste for at fullføre din bestilling. Det kan oppstå tilfeller som gjør at det er umulig å fullføre bestillingen som for eksempel hvis vår leverandør ikke kan leve opp til sine forpliktelser til oss. Erstatning utgår ikke ved en eventuelt forsinket levering. 

4. Transportrisiko

Vi står for transportansvaret fra vårt lager til deg (dvs. skadet eller vare som forsvinner). Husk at du ved en eventuell reklamasjon må ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal være gyldig. Du er selv anvarlig for risikoen ved eventuell retur til oss.

5. Delordre

Skulle noen av artiklene du har bestilt ha en lengre leveringstid enn de øvrige artiklene, kan du i visse tillfeller dele opp din bestilling. Som kunde behøver du aldri betale mer enn det først avtalte fraktbeløp.

6. Betaling

Faktura eller delbetaling. Zoopermarked.no tilbyr i samarbeid med Klarna AB kjøp med faktura eller kjøp med delbetaling. Dette betyr at du kan dele opp din betaling i det tempoet som måtte passe deg og din økonomi. Faktura forfaller innen 14 dager. Velger du å betale med faktura skjer en kredittsjekk på ditt personnummer. Det blir også gjort en kontroll på at personnummer og folkeregistrert adresse stemmer overens. Dette for å sjekke at personen virkelig er den personen som han/hun utgir seg for å være. Vi gjør dette for din sikkerhet som kunde. Vil du levere til en annen adresse enn den som er folkeregistrert må du oppgi en annen leveringsadresse i kommentarfeltet i kassen. Ved manglende betaling sendes skriftlig varsel om inkasso. Overholdes ikke denne fristen vil inkasso bli iverksatt. Ved forsinket eller manglende betaling påløper renter, inkasso- og purregebyr i samsvar med forsinkelsesrenteloven og inkassoloven. Vi forbeholder oss også retten til å foreta en kredittvurdering. Hvis du oppdager feil ved fakturaen, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.com/no/kundeservice eller på tlf. 21 01 89 91. Ved betaling på faktura tilkommer en fakturaavgift på kr 39. 

Kortbetaling
med Visa og Mastercard.
Våre transaksjoner blir behandlet av AltaPay A/S. Dette er en helt sikker betalingsform for deg, like sikker og enkel som om du bruker din egen nettbank. Ingen, heller ikke vi ser dine kontoopplysninger eller andre opplysninger om deg, ditt kort etc. ved bruk av denne tjenesten. Sikkert, enkelt og effektivt for deg som kunde. Kjøpesum blir først trukket fra din konto når vi sender din ordre. Husk å ha kodebrikken til nettbanken din klar ved bestilling.

7. Garanti

Garantien forblir i sin helhet hos forbrukerkjøpsloven. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. 

8. Angrerett og smaksgaranti

Den lovbestemte angreretten er 14 dager, men Zoopermarked har valgt å utvide dette til 30 dager, etter av du har mottatt varen fra oss. Dette forutsetter at produktet og tilhørende innpakning er i sin opprinnelige orden. Dvs. ubrukt og uskadet. Du får ikke benytte produktet eller bryte opp innpakningen. Om produktet har en etikett eller lignende må denne bli sittende på varen ved retur og produktet skal være i sin orginalinnpakning.

Hvis varen er brukt, eller orginalemballasje er blitt brutt vil verditapet fratrekkes beløpet som blir tilbakebetalt. Verditapet utregnes på bakgrunn av kjøpspris fratrukket handelsprisen ved videresalg av den brukte varen. Verdireduksjonen blir bestemt konkret og inviduelt av Zoopermarked. 

For å benytte angrerett, skal du kontakte Zoopermarkeds kundeservice. Du er også velkommen til å benytte angrerettskjema, som er vedheftet mailen med din ordrebekreftelse.

Hvis du bruker din angrerett og returnerer varen(e) som postpakke eller brev betaler du selv for returkostnadene. Du står selv for transportrisikoen. For et nøyaktig svar på hvor mye returkostander for varen(e) vil havne på, anbefaler vi deg å høre med ditt nærmeste postkontor
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.
Vi gjør oppmerksom på, at det er ikke angrerett på navnebrikker som er graverte.
Senest 14 dager etter at vi har mottatt varene retur, vil beløpet bli tilbakeført til din konto.
 
Alt av vårt tørrfór selges med smaksgaranti (gjelder ikke våtfór). Dette innebærer at om hunden eller katten ikke skulle synes om maten, har du mulighet for å returnere sekken og få tilbake pengene. Minst 80 % av sekkens innhold skal i så fall være igjen. Fóret skal returneres i sin orginalforpakning og du må overholde returfristen som er maks 30 dager etter at du har mottatt varen fra Zoopermarked. Hos Zoopermarked har du fri returrett. Du står selv for transportutgiften.
Hevede kjøp vedrørende dette punktet, vil tilbakebetaling skje innen 30 dager, fra den dagen vi mottar varen.
Kommunikasjon med kundetjenesten angående returer, skjer kun via adressen under. 
kundeservice@zoopermarked.no eller 23 96 48 88

Net K/S
Att: Zoopermarked
Søren Nymarksvej 27
8270 Højbjerg
Danmark

9. Reklamasjon

Zoopermarked følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett, og følger Forbukertvistutvalgets avgjørelser. Vedrørende dine rettigheter rundt mangler på din ordre henviser vi til forbrukerkjøpsloven kapittel 6.
Husk at du skal lage en korrekt anmeldelse. Ta vare på emballasjen for eventuell reklamasjon til Bring for å forsikre eventuell transportskade.
Reklamasjonsfristen er som utgangspunkt 2 år fra varens mottakelse. Dersom produktet ved vanlig bruk, er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år. Reklamasjon skal anmeldes innen rimelig tid fra manglens konstatering; denne fristen er aldri kortere enn to måneder. Et produkt som vi anser som feilekspedert, alternativt skadet, bytter vi selvsagt varen, under forutsetning av produktet er uåpnet. En slik vare kan du fraktfritt returnere ved å følge våre instruksjoner. Med fraktftitt mener vi retur som er kostnadsfritt for deg som kunde. Retur kan kun skje med våre fraktsedler. Ved en evt. tvist hvor varen er feil, skadet eller feilekspedert kan saken bli henvist til Forbrukerrådet.
Vi gjør oppmerksom på at skade som har oppstått på produkter på grunn av feil eller uvettig bruk, ikke gir grunn til reklamasjon.
Hvis kunden hever kjøpet, refunderer Zoopermarked kjøpsbeløpet, samt fraktomkostningerne for å frakte varen hjem til kunden, innenfor 14 dager fra mottatt beskjed om annullert handel.
 

 

´