ALLE PRISER ER INKL. TOLL OG MVA.

Hvem er Petosan?
Petosan er en familieeid bedrift, som til sammen har over 200 års erfaring innen tannpleie.
Solveig og Otto Barman er begge tannleger, og startet allerede så tidlig som i 1924. De er begge særdeles engasjert i å få optimalisert folks tannhygiene. Otto Barman var forløperen for formingen av skolebarnas tannhygiene i Norge og fikk innført regelen om å bruke skyllemiddel.
Parets sønn, Rolf Barman, gikk i foreldrenes fotspor og ble også tannlege. Rolf Barman var meget innovativ og oppfant en rekke banebrytende produkter til tannindustrien som i 1984 ble solgt til Oral B. Produktene inkluderer den dobbeltsidige og anatomisk korrekt formede tannpleiepinnen.
Nå har tredje generasjon av Barmansfamiliens tannleger funnet et samarbeid med dyrlegespesialister og har på den måten skapt Petosan. Petosan er markedslederen internasjonalt sett, innenfor området tannhygiene for kjæledyr. Hele Barman familiens fantastiske dyptgående viten innenfor tannhygiene har vært kritisk for utviklingen av patenterte tannhygieneprodukter til hunder.
Et av disse produktene er den doble tannbørsten som kan kjøpes i flere varianter. Petosan var de første på markedet med en sonisk tannbørste til hunder og det samme med tannrenseren i mikrofiber, altså en innovativ tannbørste sammenliknet med de som allerede var på markedet.
Markedet for tannhygiene til kjæledyr har utviklet seg kraftig etter at Barman familien tok skrittet i denne retningen. Utviklingen vil mest sannsynlig også fortsette i denne retningen, siden Petosan hele tiden forsøker å være nyskapende og utvikle flere praktiske produkter til å fremme kjæledyrenes tannhygiene.

Petosans primære fokusområde
Petosan er utviklet av tannleger i samarbeid med dyrleger, for å fokusere på kjæledyrenes tannhygiene. Mange kjæledyreiere vet ikke at kjæledyrene deres er akkurat like følsomme overfor tannproblemer som vi mennesker, og at det derfor er viktig for Petosan å spre budskapet.
God tannhygiene for kjæledyret ditt er like viktig som god tannhygiene for deg og familien din, da dyr reagerer ganske likt oss mennesker, selv om de dog ikke har like stor sannsynlighet for problemer i forbindelse med inntak av sukker.
Petosan lager kvalitetsprodukter som er enkle å bruke, slik at du lett kan forbedre kjæledyrets tannhygiene og dermed gi kjæledyret en bedre levestandard. Petosans produkter brukes både av private kjæledyreiere samt profesjonelle dyrleger, siden kvaliteten er så god og produktene så varierte, så de kan brukes både privat og i forretningssammenheng.

Cesar Millán – «hundeviskeren»
Petosan har i samarbeid med dyreatferdsterapeut Cesar Millàn, utviklet en rekke kvalitetsprodukter du kan bruke til ditt kjæledyr og dermed øke kjæledyrets munnhygiene betydelig. Cesar Millán jobber primært med hunder og har utviklet en rekke teknikker for å trene hunder i en rolig atmosfære og med en rolig energi i selve øvelsene.
Dette betyr at Cesar Millán er kjent for å kunne trene selv de umuligste hundene og får selv de mest aggressive hundene til å falle til ro.
Cesar Millán er også kjent for sine ytterst velfungerende oppdragelses- og treningsteknikker, og han har hatt sitt eget tv-program helt siden 2004 og som gikk på tv helt til 2012.
Programmet er Amerikansk og heter Dog Whisperer, på norsk oversettes dette til hundeviskeren. Mange familier har fått hjelp til å trene dyret sitt for å finne ut hvilke underliggende problemer som kan være årsaken til hundens utagerende atferd.
Cesar Millán mener at mange problemer hos hunder kan ligge i den generelle trivselen og til og med i hundens munnhygiene, da en utilfreds hund med smerter eller uoppdagete problemer, vil reagere kraftig i en følelse av maktesløshet.
Samarbeidet mellom Petosan og Cesar Millán gir Petosan et helt unikt innblikk i hundens atferd og trivsel, som de aller fleste produsentene av dyreartikler ikke har. Derfor er Petosan markedsledere på verdensplan og Cesar Millán anbefaler bruken av Petosan produkter til samtlige kjæledyreiere for å gi ens kjæledyr en bedre livskvalitet.

Hva gjør jeg hvis kjæledyret har problemer med tennene og hva er kjente problemer med kjæledyrs tannhygiene?
Hvis du opplever at dyret ditt unngår å spise og kanskje bare vil spise bløt mat, har misfarginger på tannkjøttet eller på tennene, eller viser tegn til smerte, kan kjæledyret ha tannproblemer. Opp til ¾ av alle kjæledyr opplever problemer i munnen, og som trenger behandling.
Ved å holde et øye med kjæledyrets atferd og sjekke munnen deres regelmessig, kan du lettere komme eventuelle problemer til livs.
Dyr viser sjelden at de har vondt eller har problemer med munnen, derfor er det viktig at man som kjæledyreier sørger for selv å sjekke kjæledyret.

Hvis du opplever et eller flere av følgende problemer, skal du kontakte dyrlegen for en konsultasjon:

• Hvis kjæledyret har ekstra dårlig ånde, kan det bety problemer
• Om det er belegg på tennene, altså et lag oppå tennene, skal det også sjekkes
• Hvis tannkjøttet har en annen farge enn lyserødt, og er gult eller rødt, kan det være betennelse
• Hvis tannkjøttet ser betent ut, er det spesielt viktig at dette sjekkes raskt
• Ser du at tannkjøttet har trukket seg tilbake og tennene virker lengre eller er løse, kan det være tegn på for eksempel paradentose og er ytterst viktig å få sjekket omgående
• Hvis tennene på kjæledyret blir misfarget, kan det bety mangel på viktige vitaminer eller mineraler, som er viktige for kjæledyrets velvære
• Hvis kjæledyret har knekte tenner, kan det bety sterke smerter og problemer for kjæledyret ditt og skal eventuelt behandles
• Finner du knuter i munnen på kjæledyret, kan det være muskel- eller fettknuter og i verste fall være cyster, byller eller kreft. Dette er meget viktig å få sjekket raskest mulig
• Blod i munnen skal også sjekkes omgående
• Sikler kjæledyret ekstra mye, kan det være tegn på kvalme og være et signal om at det er noe galt
• Hevelser bør sjekkes så snart som mulig, da det oftest ikke forsvinner av seg selv

Såfremt du får sjekket hundens munnhygiene til kjæledyrets årlige sjekk hos dyrlegen, kan langt de fleste problemene avsløres og holdes i sjakk, slik at det ikke forverres.
Hvis problemet oppdages tidlig, vil en kort og ikke invasiv behandling, for eksempel i pilleform, kunne fjerne de eventuelle problemene og kjæledyret kan igjen bli smerte- og problemfri.

 
 

Kundeservice:
Åpent hverdager 10.00 – 14.00
Telefon: 23 96 48 88
Email: kundeservice

Vi anvender Pensio Payment Gateway for å håndtere kortbetalinger på et sikkert vis, slik at du er garantert at dine opplysninger blir behandlet fortrolig.

PCI Compliance

Rask levering
Rask levering. Bra pris.Hund er glad.
23.04.2018 - Emilis Pocius
Rask handel!
Tipptopp!! Anbefales👍
24.04.2018 - Tone

Husk å logge inn for å motta 4% / 8% i bonus på ditt kjøp.

Er du ikke medlem kan du bli det her.